Jeugd

IMG_2312Tafeltennis Hoogland heeft een actieve en gezellige jeugdafdeling. De vereniging heeft een uitgebreid jeugdkader en naast de training en competitie worden er meerdere jeugdactiviteiten georganiseerd.

Alle jeugd die graag kennis wilt maken met de tafeltennissport en de vereniging kan op dinsdagavond (18:30) of donderdagavond (19:00), buiten de schoolvakanties, een balletje komen slaan. Kinderen vanaf 6/7 jaar kunnen al in onze startersgroep terecht. Zij kunnen ongeveer drie keer mee trainen om te kijken of ze de sport leuk vinden.

Er zijn trainingsgroepen op meerdere niveaus, en er wordt gedurende de week op meerdere avonden getraind. Voor ieder kind is er een niveau wat het best bij hem of haar past. Eventueel kunnen jeugdspelers, op uitnodiging, ook trainen bij de Tafeltennisacademie Amersfoort.

Jeugdspelers kunnen deelnemen aan een bondscompetitie georganiseerd door de NTTB (Nederlandse Tafeltennisbond). Per jaar worden er twee competities gespeeld. De najaarscompetitie loopt van september tot december en de voorjaarscompetitie van januari tot mei. Per competitie worden er 10 wedstrijden gespeeld, 5 thuis- en 5 uitwedstrijden. De wedstrijden worden altijd op zaterdag gespeeld. Een tafeltennisteam bestaat uit minimaal drie spelers. Verder neemt de Hooglandse jeugd deel aan toernooien zowel binnen als buiten de regio.

Wil je een keer komen kijken, kom dan gerust binnen. Je kan altijd een paar keer mee spelen voordat je besluit lid te worden. Heeft u nog vragen? Stuur even een mailtje: koen@ttvhoogland.nl.