Toernooien

Voor alle leden zijn er buiten de competitie om toernooien waar spelers individueel voor kunnen inschrijven.

De toernooien voor de jeugd zijn onder andere:

• De Hooglandse kampioenschappen. Dit toernooi wordt gespeeld in de maand januari. Leden, oud-leden van ttv Hoogland en inwoners van Hoogland en Amersfoort kunnen zich hiervoor inschrijven. 2013-12-14_15 15 50
  • Afdelingskampioenschappen van de regio Midden. Dit toernooi wordt ook gespeeld in een weekend in januari in Hilversum. Informatie over dit toernooi staat op de website van de afdeling Midden. De spelers die hiervoor in aanmerking komen worden door de hoofdtrainer uitgenodigd.
  • Ranglijsttoernooien. Deze toernooien worden op diverse momenten door het land gespeeld (bijvoorbeeld: Hoorn, Berkel, Nijmegen). Jeugdspelers spelen in hun eigen leeftijdsklasse en verdienen voor een gewonnen wedstrijd punten voor de nationale ranglijst. De spelers die hiervoor in aanmerking komen worden door de hoofdtrainer uitgenodigd.
  • Mini meerkampen en kadetten meerkampen. Deze meerkampen zijn voor de spelers die nog geen competitie spelen of spelers die uitkomen in de starters/6e of 5e klasse. Het zijn laagdrempelige toernooien binnen de afdeling Midden bedoeld om wedstrijdervaring op te doen. De spelers die hiervoor in aanmerking komen worden door de trainers uitgenodigd.
  • Nationale jeugdmeerkampen. Dit toernooi start binnen de afdeling Midden en wordt vervolgd met een aantal landelijke rondes. Jeugdspelers spelen meerkampen binnen hun eigen leeftijdscategorie. De spelers die hiervoor in aanmerking komen worden door de hoofdtrainer uitgenodigd.
  • Midden Meerkampen. Aan het einde van het competitieseizoen kunnen alle jeugdspelers hiervoor inschrijven. Indeling is op niveau, er zijn verschillende rondes met een start in verschillende zalen binnen de afdeling Midden. Informatie hierover staat op de website van de afdeling Midden. Spelers worden hiervoor uitgenodigd door de jeugdtrainers.
  • Regionale verenigingstoernooien. Deze toernooien worden door het hele jaar heen gespeeld. Oproep voor inschrijvingen staat op de website van de afdeling Midden. Inschrijving gaat op eigen initiatief van de spelers.

De inschrijving voor de jeugdtoernooien (behalve de regionale verenigingstoernooien) wordt centraal gedaan door de hoofdtrainer.
In principe zal er bij al deze toernooien begeleiding van het jeugdkader aanwezig zijn. Voor het vervoer zullen wij ouders inschakelen.