Bas en Anouk huldigen Nederlandse kampioenen

Op zondag 2 maart in Zwolle waren ze erbij: “onze” Bas en Anouk bij het Nederlands kampioenschap senioren. Al enkele maanden eerder stond de oproep op de site van de NTTB: er werden welpen en pupillen gezocht voor het vormen van een erehaag voor de kersverse Nederlandse kampioenen. Bas en Anouk hadden hier wel zin in, en terwijl Hoogland zich opmaakte voor de carnavalsoptocht gingen zij op weg naar Zwolle. We verwachtten een grote groep welpen en pupillen, maar dat bleek heel anders uit te pakken: uit Amersfoort waren er 4 kinderen (Bas en Anouk van Hoogland en Marit en David van Over ’t Net) maar de rest van Nederland liet het erbij zitten: in totaal waren er 12 kinderen voor de huldiging. Eerst werd er natuurlijk gekeken naar mooie wedstrijden van onze toppers. Samen met een grote groep Hooglanders (zowel jeugd als senioren) genoten we van de damesfinale tussen Li Jiao en Li Jie. Uiteindelijk was het verdedigende spel van Jie niet opgewassen tegen de gevarieerde aanval van Jiao. De herenfinale was er een tussen jong (Ewout Oostwouder: 20 jaar) en ervaren (Barry Wijers: 31 jaar). De jonge Ewout won deze finale. En toen begon het programma voor Bas en Anouk: opkomen, bloemen dragen en vol bewondering van dichtbij de kampioenen bekijken. Aan de foto’s kun je wel zien dat ze ervan genoten. Ook de moeders genoten zichtbaar, en natuurlijk zijn wij als Hooglanders trots op onze clubgenoten.

SAMSUNG DIGITAL CAMERADe opkomst van de Nederlandse kampioene Li Jiao en Bas en Anouk staan erbij!

Wie weet ooit……..staat er een Hooglander op het echte podium…..tot zo lang willen wij de bloemen wel aanbieden!

2014-03-02 15.41.06trotse moeders……..