HTTK 2019 verslag en fotos online

De Hooglandse kampioenscheppen begonnen dit jaar met 69 deelnemers en 20 dubbelteams. Daarmee was het iets drukker dan vorig jaar.

Bij de junioren t/m 12 jaar sprong de net 10 jarige Hanno Kroone er uit als groot talent. Hij won in de strijd tegen Nathan van Kalleveen de 1e prijs en ging met de Rinus Gaasbeektrofee naar huis.

Bij de junioren tot 18 jaar was al duidelijk dat de leden van ons eerste jeugdteam dat landelijk C speelt : Anouk vd Boom, Sven Bekker, Mees Noortman en Olaf Kooijman met 13 jarige Anouk als grootste talent om de prijzen zouden gaan spelen. Dat pakte uiteindelijk zo uit. Anouk won voor de tweede keer de titel in deze categorie door Sven te verslaan. Derde werd uiteindelijk Mees.

Bij de junioren dubbel t/m 18 ging het weer tussen de favorieten. Maar niet het op papier sterkste team ging met het kampioenschap strijken, maar Mees en Olaf troefden het koppel Sven en Anouk af.

Bij de senioren was er dit jaar weer een recreantenklasse. Uiteindelijk werd Arthur Nieuwendijk, zoon van oud lid Marcel de winnaar met als tweede Erwin van de Coterlet, zoon van ons langdurigste lid Henk. Het blijft zo een familie zaak.

Dan de competitieklasse. Eerst een scheiding tussen de beste helft, de klasse A en de onderste helft, klasse B. Bij deze klasse ging uiteindelijk Ronnie vd Grootevheen met de hoofdprijs strijken met Kevin Bornhijm, die een seizoen niet gespeeld heeft, maar toch in vorm is gebleven, als tweede. Oud lid Sander Kooiman en spelend bij overt Net legde beslag op de derde plaats.

Bij de topklasse van de club was de finale bijzonder spannend. Het was weer Jesse Coljee die doordrong tot de finale tegen Jan Gerritsjans, tevens toernooileider die ondanks zijn organisatorische verplichtingen toch zijn concentratie op de wedstrijd kon houden. Tegen de verwachting in misschien won Jan de eerste game. Jesse kon uiteindelijk genoeg terugkomen om bij de laatste game bij de stand 2-2 het finale punt te maken en voor de zesde keer de kampioensbeker in ontvangst mocht nemen.

De senioren dubbel was minder voorspelbaar dan vorige jaren vanwege de limiet aan de gemiddelde rating per team. 12 van de 14 teams hadden daardoor een gemiddelde rating tussen 1000 en 1200. Uiteindelijk wist het team GertJan Bleeker/ Ramon Dunk te hoofdprijs binnen te halen;en met Nick Lorist en Kevin Bornhijm als tweede.

Einduitslag

plaats 1e 2e 3e